Publicitat

LA PUBLICITAT

ACTIVITATS

1.
- Què és el departament de comptes? 
El departament de comptes és un dels pilars de qualsevol agència de publicitat i sovint és un dels aspectes més importants que els anunciants tenen en compte a l'hora de seleccionar una agència.

- Què heu estudiat per treballar en un agència?
Hi ha moltes opcions a l'hora d'estudiar una carrera per aconseguir treballar dins del món de la publicitat i d'agències; fotografia, màrqueting, empresa, filosofia, audiovisual, disseny gràfic, comunicació, relacions públiques, publicitat...

- Com és el rodatge d'un espot? 
Es comença treballant la imatge que l'empresa vol donar. Un cop tenen això, es dissenya un vídeo o un spot publicitari per tal de poder projectar la imatge. Quan ja està gravat passa a Post-Producció. Allà realitzen tots els retocs i perfeccions possibles i necessàries per aconseguir un resultat perfecte. Moltes vegades el resultat de la gravació té poc a veure amb el resultat final de Post-Producció; especialment quan parlem de fotografia.

- La publicitat és realment creativa? 
Això depen de qui respongui aquesta pregunta. Ens cas d'una resposta creada des de màrqueting dirien que l'objectiu és atacar el client, opten per disparar l'espectador amb la repetició de l'anunci diàriament. En canvi, els creatius es decantarien per una resposta basada en la creativitat i l'originalitat de l'anunci.
Des del meu punt de vista, ambdues coses són importants, però la creativitat potser ho és més.

- Es proven els espots abans de sortir a la tele? 
Si, s'acostumen a fer vàries proves, per comprovar la reacció de l'espectador davant de la visió del producte; com parla, el to veu, els moviments.. 

- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral? 
Posant-lo per totes les xarxes possibles, tant videojocs, internet, programes de televisió, youtube, facebook, pel·lícules, videoclips, autobusos, cartellers, pancartes en façanes de grans magatzems com ara el Corte Inglès...

- Com es posa el preu d'un producte?
Els preus del producte acostumen a venir marcats per la marca d'aquest; o bé es fa un estudi del mercat.

- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis? 
Es fa un estudi dels espectadors que interessen pel producte. És a dir, quins programes acostumen a mirar, llocs on poden passar més temps, fins hi tot webs per on acostumen a navegar, etc. Un anunci d'un producte es pot incorporar a molts llocs diferents, per exemple en videojocs, si fos el cas d'un producte encarat als adolescents.

- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen? 
Els anuncis es creen per un públic específic. Cada anunci engloba un rang d'espectadors, a aquells que va adreçat el producte. És per això que moltes vegades no entenem tots els anuncis.

- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa? 
No sempre es compleixen les normatives. Però moltes vegades les compleixen tocant just el fil que passa cap a la mentida. Amb això vull dir que;  si poden no ho diran tot amb veu, i posaran unes lletres ben petites que no es puguin llegir amb els aclariments necessaris perquè l'anunci no sigui denunciable.

- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda? 
La publicitat juga amb la ment, estudia el comportament de l'espectador, les opinions, les tendències... En canvi la propaganda, simplement anuncia productes amb les seves ofertes corresponents.

- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació? 
No tenen res a veure una amb l'altre. Una campanya de conscienciació té com a objectiu aconseguir que l'espectador pensi i reflexioni sobre una situació, per així aconseguir canviar els hàbits que l'espectador té de cara a aquesta. Com podria ser els anuncis de reciclatge que són força comuns, o de seguretat de tràfic i a la carretera. En canvi, un spot és un anunci amb uns objectius totalment econòmics, és a dir, la venta d'un producte d'una marca determinada.

- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?

No. Els missatges segueixen essent els mateixos, ja que la societat segueix essent igual d'influenciable. El que si que ha evolucionat són els efectes i trucs, gràcies als avenços tecnològics.

- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys? 
Perquè la feina principal dels publicistes és crear problemes i necessitats als espectadors, i això és el que fan. Et compren i saben com seduir fàcilment la nostre ment.

- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons? 
Tant a través de programes informàtics com ara Photoshop, Sony Vegas; tant amb trucs científics pel que fa a les temperatures, amb objectes materials, la col·locació de llums...

- Com afecta la publicitat en un informatiu?
La publicitat paga una quantitat de diners a l'informatiu cada vegada que aquest el mostra en mig del programa.


- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal? 
Si. La publicitat és una economia mental. Crea necessitats, problemes per que sentis la necessitat d'aconseguir el producte que s'anuncia. I és per això que t'ensenyen la solució perfecte, és a dir, el producte que et venen.

- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
Un exemple d'aquesta manipulació que rebem constantment podria ser; tens el cabell malmès, amb les puntes obertes i ressec (et creen el problema, ensenyant imatges d'un cabell perfecte, òbviament completament retocat), seguidament t'il·lustren el producte perfecte, amb els colors, la música tot molt estudiat (la solució perfecte), així doncs veus el resultat de l'aplicació d'aquest, i llest (solució del problema, així de simple i tot perfecte).


2.

- Primer exercici. Estem bombardejats de publicitat. Comproveu-ho, agafeu paper i llapis i aneu anotant els llocs on trobeu publicitat durant tot un dia.
Podem trobar publicitat a llocs com ara: Facebook, Youtube, Spotyfive, Jocs de mòbil, cartells de les parades del bus, al propi bus, les banderoles dels fanals, la vestimenta especialment d'esportistes, als aparadors de les tendes, estadis de futbol, la televisió, a la gespa dels camps esportius i estadis, bastides, parets de grans magatzems, a les cartes dels bars.

Hi ha productes que són perillosos per a la salut com el tabac o l'alcohol. Sabríeu dir si els anuncis d'aquests productes ho fan amb arguments racionals o amb emocions?
No utilitzen arguments racionals, simplement juguen amb les emocions; és molt més fàcil il·lustrar una imatge d'un pulmó malmès i escriure amb lletres ben grans FUMAR MATA, que realitzar l'explicació racional.

- Busqueu un anunci que creieu que no diu tota la veritat o que directament enganya els espectadors i comenteu perquè creieu que menteix..
La publicitat del McDonald. En els anuncis podem veure grans aliments amb una mida força raonable i quantitat d'ingredients. Un cop anem al restaurant i ens demanem, en aquest cas, una hamburguesa de cansalada; ens trobem amb una hamburguesa oliosa amb una un tros ben petit de cansalada. En canvi en l'anunci ens ensenyaran:




- Opina. Hi ha publicistes que diuen que la publicitat no ens afecta gaire. Què en penseu? Feu una redacció explicant com creus que afecta la publicitat i posa'n algun exemple: alguna cosa que hagueu comprat pels anuncis, o que els vostres pares s'hagin deixat enredar per la publicitat.
Ens afecta molt, però de manera inconscient. A l'hora de comprar un producte quan el veiem, el nostre cervell s'enrecorda de la imatge de l'anunci ja sigui per la música que tenia, els colors, o l'originalitat d'aquest. Però el fet de que comprem allò que potser no anàvem a buscar, no es simplement per la publicitat; també afecta molt la part de marqueting. Un exemple clar i ràpid d'explicar són els supermercats. Les estanteries estan ordenades d'una forma concreta i estudiada per a que el comprador compri més; és per això que sovint les estanteries tornen a estar canviades, és una manera de que el comprador hagi de buscar el producte, per tant es veu obligat a passejar-se per la resta de passadissos i veu altres productes. Així és com moltes vegades sortim del supermercat amb més coses de les que anàvem a comprar.


3.

Els anuncis institucionals, en lloc de vendre un producte, busquen conscienciar la població sobre algun tema sensible com els accidents de trànsit, el consum de drogues, la necessitat de reciclar, etc. Per a la prevenció dels accidents de trànsit, al llarg del temps s’han utilitzat diferents estratègies buscant la màxima efectivitat, és a dir, la reducció dels morts i ferits a la carretera. Aquí en tens alguns exemples, mira’ls i respon les tres qüestions:
http://www.youtube.com/watch?v=scuWEKV7AGo
http://www.youtube.com/watch?v=vL4xVAk1cH0
http://www.dailymotion.com/video/x2sb4v_campana-dgt-velocidad_shortfilms
http://www.youtube.com/watch?v=2YqUdd8XZtQ
http://www.youtube.com/watch?v=73239X3WIa0

a) En dues o tres paraules, com definiries l’estratègia de cada anunci, és a dir, la manera com intenta convèncer l’espectador?
Es veu molt clar cap a quin espectador es dirigeix cada anunci. En el primer de tots veiem un anunci d'animació acompanyat d'una cançó amb una rima enganxosa; està clar que aquest anunci va dirigit a nens. En canvi els altres són més realistes, mostren la realitat, especialment l'últim; van dirigits a tots aquells que ja tenen el permís de conduir; juguen amb les emocions i busquen crear una angoixa important per aconseguir convèncer amb la realitat.

b) Hi ha qui diu que alguns anuncis (com el darrer) són inadequats perquè són massa violents, sensacionalistes, etc. Però hi ha qui diu que qualsevol cosa és adequada si serveix per reduir els accidents. I a tu, què et sembla? Creus que hi hauria d’haver un límit i, en aquest cas, quin hauria de ser?

Jo crec que si que hi hauria d'haver un límit, però també crec que de la tria d'anuncis que s'ha fet, no n'hi ha cap que sigui massa violent. Al començament hauria respos que sí, que hi hauria d'haver un límit especialment en el cas del darrer; però despres de reflexionar-hi, realment és l'anunci que més se m'ha quedat i que m'ha engoixat de veritat; per tant ha complert amb el seu objectiu...així que nose ben bé que respondre... Diria que és cert que és massa violent però només en cas d'un públic petit; que des del meu punt de vista, no l'ha de veure, ja que seria massa impactant.
c) Deixant de banda si són adequats o no, quin creus que és l’anunci més efectiu per a reduir els accidents (no el que a tu t’agradi més)?
Com ja he dit, en cas d'un públic petit el primer de tots, que és d'animació. En cas d'un públic adult, el més impactant de tots, l'últim. De tots maneres, el primer anunci de tots, funciona amb tots els públics, gràcies a la música que s'utilitza. Per tant, potser si que seria el millor de tots.




4.
Com creus que hauria de ser un anunci perquè fos realment efectiu amb la gent de la teva edat? Quina estratègia hauria d’utilitzar? Considero que segurament qualsevol adolescent diria..un anunci amb efectes especials, o amb molta tecnologia, etc... Jo, personalment, crec que hauria de ser totalment el contrari. Qualsevol anunci que fos fet a l'antiga realment cridaria l'atenció. Senzillament tothom en parlaria seria diferent a la resta; i crec que encara més en el cas de l'espectador de la meva edat. Només el fet de canviar la vestimenta, la música o els colors, ja seria un bon joc.


5.
-Contem els plans que té un anunci.
En aquest cas l'anunci del 2013 Nina Ricci de 50"
https://www.youtube.com/watch?v=tUrCrXpdP_0
En total té 27 plans diferents.

............................... 
FITXA ANÀLISI DE PUBLICITAT

Producte: Compresa
Marca: Evax Adapt

Descripció de l’anunci:
Tres anuncis molt bàsics. Dos estils musicals que s’oposen, en els quals les protagonistes ballen amb la roba característica per cada estil, creant per cadascun una sensació igual de total comoditat. Sota l’eslògan:"Evax Adapt, el protege-slip que se adapta a como te sientes hoy...”

Lloc on ha estat publicat: A la televisió.
Data: Campanya del 2013

Quantes persones apareixen en ell? Són homes o dónes? Apareixen sempre únicament tres dones.
A qui va dirigit l’anunci?  A qui penses que s’hauria de dirigir? Està clar que l’anunci va dirigit i s’ha de dirigir a l’espectador únicament femení; ja que és el principal client del producte.

Quins valors s’afegeixen al producte per a que sigui més desitjable? Evax, ha aprofitat l’èxit de la cantant Beyoncé amb el seu tema de Single Ladies que encara existeix en el subconscient del públic. Els spots d’Evax, reprodueixen la mateixa atmosfera: tres ballarines en un escenari molt lluminós i blanc. També es important remarcar el tema musical; s’utilitzen les bases rítmiques de la cançó The Chemical Bothers "The Salmon Dance" per així crear una cançó repetitiva i fàcil d'enganxar la qual té la següent lletra: "I like it when you move around the disco dance floor, a-dap-tation let me show you how it's done!".

Penses que són valors positius? Tenen alguna cosa a veure amb el producte? Són valors positius ja que no està creant cap informació enganyosa. Utilitzen el recurs del ball que directament no té res a veure amb el producte; però si que en té a veure el moviment, ja que una compresa ha de ser molt còmode.

Conclusions
Com tot, no sempre agrada a tothom, però ha quedat marcat a l'oient; ja sigui per la varietat dels estils ballats, la varietat i els colors vius que utilitzaven per la vestimenta, el to de la cançó...


FITXA ANÀLISI DE PUBLICITAT

Producte: Tallador d'aliments
Marca: Slap Chop

Descripció de l’anunci: En l'anunci surt un home ensenyant el funcionament del producte Slap Chop. Aquest producte pot tallar diferents tipus d'aliments, desde talls grans fins a uns altres cada cop més petits. Desmonta el tallador per veure que es facil de natejar. Amanides, fruites, ametlles... A més, podem veure que ensenya un producte més per poder tallar els formatges. 


Lloc on ha estat publicat: A la teletienda.
Data: Campanya del 2009

Quantes persones apareixen en ell?  Són homes o dónes? 
Un home
A qui va dirigit l’anunci?
Va dirigit a totes aquelles persones que no els agrada massa cuinar, tant homes com dones.  A qui penses que s’hauria de dirigir? Crec que es dirigeix a les persones adequades.

Quins valors s’afegeixen al producte per a que sigui més desitjable?
Li dona un toc còmic el qual atrau a l'espectador, i a més ens ofereixen amb la compra d'un sol producte, un segon per seguir tallant altres aliments. 
També diu que si estem cansats de fer amanides o no les fem es perque no tenim aquest producte, que ens facilitarà la vida al'hora de fer menjars.

Penses que són valors positius? 
Si  Tenen alguna cosa a veure amb el producte? Si, tot el que ofereixen es per el producte. 

Conclusions
Es un anunci de telebotiga el qual ens ofereix un producte que talla el menjar en trossos ben petits, aquest producte ens facilitarà la vida fent menjars ràpids i sans, ja que no trigarem tant de temps en prepararlos i ens estalviarem ferides o talls per culpa dels grans ganivets.

https://www.youtube.com/watch?v=b86SOHZ0nIA&list=PL06B180353C005C09&index=3

No hay comentarios:

Publicar un comentario